Promotievideo voor het HAN Hydromotive Team
Opdrachtgever
HAN Hydromotive
Onze taak
Concept / Film & Edit
De opdracht
Het HAN Hydromotive team bestaat uit 16 studenten van de opleiding Automotive. Het team doet mee met de Shell Eco-Marathon wedstrijd waar verschillende teams strijden om de prestigieuze prijs van meest efficiënte en duurzame auto.
Om dit bijzondere project, het team en de missie van de tweedejaars studenten vast te leggen is er een korte film geproduceerd.
Onze aanpak
Direct na kennismaking met het HAN Hydromotive team besloten we om niet een generieke “Hallo, wij van de HAN” video te maken. Het bijzondere project verdiende een originele aanpak.
Er is veel tijd gestoken in het ontwikkelen van een voice-over script. Hierbij lag de focus minder op het team en de auto en meer op de overkoepelende uitdaging waar het team een klein onderdeel van was.
Op basis van dit script is er een storyboard ontwikkelt met verschillende “ritmes” in het verhaal. Belangrijk was dat het begin inspirerend was en het einde episch.
Er is gefilmd op meerdere locaties en op verschillende momenten. Een van die locaties is het mooie Industriepark Kleefsewaard (IPKW). Temidden van deze grote industriele omgeving stond het team en de auto krachtig in beeld.
“We are super proud of the result, we hope you enjoy watching it as much as we did producing it” – HAN Hydromotive, Instagram
Het resultaat
Een promotievideo die eerder op een shortfilm lijkt met in de hoofdrollen het HAN Automotive Team. Het team was enorm blij met het eindresultaat en ze gooiden hoge ogen tijdens de onthulling van de video en hun voertuig.