Chasin’ Official

3D animated Brand Identity voor Chasin’ Official

Opdrachtgever

Chasin’ Official

Onze taak

3D Animatie

De opdracht

Chasin’ Official heeft een nieuw beeldmerk. Waar voorheen het woord “Chasin'” werd gebruikt, wil het merk inzetten op het nieuwe beeldmerk wat enkel bestaat uit twee bogen die samen een blad van een lotus laten zien. Om dit beeldmerk te benadrukken, wil Chasin’ content inzetten die het merkbeeld en de identiteit van het merk laat zien. 

Chasin’ heeft B302 benaderd om het beeldmerk om te zetten in bewegende content die kan dienen als basis voor toekomstige uitingen. De voorkeur gaat uit naar 3D animatie omdat elementen en assets hiervan op meerdere manieren kunnen worden ingezet. 

Hieronder ziet u het eindresultaat. Benieuwd naar onze aanpak? Lees verder onder de video. 

Onze aanpak

De opdracht van Chasin’ Official had een duidelijk doel maar de vorm van de 3D animatie was geheel vrij. 

B302 heeft onderzoek gedaan naar trends op het gebied van 3D animatie en beeldmerken. Het team heeft drie concepten bedacht die elk een ander uitgangspunt hadden. Deze drie concepten zijn in een pitch gepresenteerd aan Chasin’. Doordat er nu iets was om op te schieten, ontstonden er nieuwe invalshoeken. Met de feedback uit de pitch en nieuwe inzichten heeft animator Falk Beuzenberg een eerste opzet gemaakt. Er werden steeds kleine aanpassingen gedaan door samen met Chasin’ naar de video’s te kijken. Na een aantal iteraties werd de juiste snaar geraakt.

Chasin Stillframe 1
Chasin GIF 1
Chasin Stillframe 2

Het resultaat

Een professionele audiovisuele merkidentiteit die het nieuwe beeldmerk van Chasin’ laat zien. Met dit fundament is Chasin’ in staat om toekomstige uitingen te maken. De assets zijn reeds gebruikt in verschillende Instagram posts.