Allereerst bezochten we de drie locaties waar we gesprekken voerden met de directie. Er werden lijsten samengesteld met de belangrijkste onderwerpen en aandachtspunten.
Eke locatie had verschillende speerpunten die in de videos tot hun recht moesten komen. Ons idee was om deze speerpunten niet door de docenten of door de directie te laten zenden, maar om dit op een organische manier door de leerlingen zelf te laten vertellen. Om dit te realiseren werden er per onderwerp open vragen opgesteld die we aan de leerlingen van Het Rhedens konden stellen. Vragen als; hoe was het om van groep 8 naar de middelbare te gaan? Hoe zou je Het Rhedens omschrijven in je eigen woorden?
Over het plannen van de filmdagen zullen we kort zijn; het was een hele uitdaging om de lesroosters van Het Rhedens en die van onze HAN studenten te matchen. Met mondkapjes op en met camera’s en audio equipment in handen, hebben we in grofweg vier dagen al het materiaal weten te filmen. Met vele uren aan beeldmateriaal koste het ons twee weken om de videos te monteren en op te leveren.